Service | 1 timme och 42 minuter
Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning
Utbildningen Klagomålshantering - Grundkurs riktar sig till dig som jobbar i serviceyrken för att utveckla dina färdigheter i att professionellt bemöta och lösa klagomål. Kursen lär ut strategier och tekniker för att hantera olika kundbeteenden och betonar vikten av att förstå kundens perspektiv, visa empati och hitta lösningar.
Utbildningen erbjuder konkreta verktyg för att hantera en rad olika beteende. Klagande kunder delas upp i kategorierna; den arga, hotaren, härskaren, långprataren och den negative och du får metoder för att hantera dessa beteenden samt sätta gränser. Du får även lära dig hur dina egna tankar och känslor påverkar i sin tur kundens beteende.
Med en professionell hantering av klagomål förbättrar vi kundrelationer!
Relevanta nyckelord: Klagomålshantering, Kundhantering, Kommunikation, Service, Kundbemötande, Konflikthantering, Feedback, Coaching
Uppdaterad/Granskad: 2024-04-04
Isehag inspiration är specialist på sambandet mellan service, bemötande, konflikthantering och hur säljfrämjande relationer växer fram. Företaget utbildar taxiverksamhet, kundtjänster och supportpersonal till att skapa nöjdare kunder, ett stressfriare arbetsklimat och ökad lönsamhet.
Christer Isehag var verksam som säljare och säljchef innan han fördjupade sig i service och relationsbyggande. Christers specialitet är utbildningar som matchar kundvård, kommunikation och service med ledningens önskemål om att få en säljfrämjande personalstyrka.
Många har gått hans utbildningar hos Hjärtum Utbildningar, TPT Sälj och ledarutveckling eller hos något annat känt utbildningsföretag där Christer verkar.
Läs merDöljUtbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Utbildningen Klagomålshantering - Grundkurs har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen Klagomålshantering - Grundkurs och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen Klagomålshantering - Grundkurs måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen Klagomålshantering - Grundkurs måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in