Klagomålshantering - Grundkurs

Klagomålshantering - Grundkurs

Service | 1 timme och 42 minuter

Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning

Beskrivning

Utbildningen Klagomålshantering - Grundkurs riktar sig till dig som jobbar i serviceyrken för att utveckla dina färdigheter i att professionellt bemöta och lösa klagomål. Kursen lär ut strategier och tekniker för att hantera olika kundbeteenden och betonar vikten av att förstå kundens perspektiv, visa empati och hitta lösningar.

Utbildningen erbjuder konkreta verktyg för att hantera en rad olika beteende. Klagande kunder delas upp i kategorierna; den arga, hotaren, härskaren, långprataren och den negative och du får metoder för att hantera dessa beteenden samt sätta gränser. Du får även lära dig hur dina egna tankar och känslor påverkar i sin tur kundens beteende.

Med en professionell hantering av klagomål förbättrar vi kundrelationer!

Relevanta nyckelord: Klagomålshantering, Kundhantering, Kommunikation, Service, Kundbemötande, Konflikthantering, Feedback, Coaching

Uppdaterad/Granskad: 2024-04-04

Innehåll

  • Hantera klagomål effektivt och professionellt
  • Förstå kundens perspektiv
  • Gränssättning vid besvärliga beteenden
  • Feedback, kritik, klagomål och gnäll
  • Känslomässig medvetenhet vid klagomålshantering
  • LIPA-metoden
  • Hantera hot om eskalering
  • Bemöta härskartekniker
  • Hantera långpratare

Delmoment

0. Introduktion till kursen Klagomålshantering - Grundkurs

Utbildare Christer Isehag introducerar utbildningens innehåll och upplägg. Under kursmaterial finner du utbildarens presentation.

Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 1 timme och 42 minuter)

1. Olika typer av besvärliga kunder!Prova!

2. Det är en människa som klagar!

3. Autopiloten

4. Feedback, kritik, klagomål eller gnäll? Vad är vad?

5. Hur kan man bli så arg för så lite?

6. Min egen dagsform

7. De arga

8. Hotarna

9. Härskarna

10. Långpratarna

11. Den negative

12. Sätta gränser

13. Generella tips

14. Avslut

Kursmaterial

Anteckningar

Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.



Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Klagomålshantering - Grundkurs och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Klagomålshantering - Grundkurs måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Klagomålshantering - Grundkurs 1089 1 2895

Kontakt